Isnin, 18 Jun 2012

Saya cinta pada dia selamanya...

   Malam ni tdo lewat lagi..baru habis lipat kain dan susun kain dlm almari..nasib seorang ibu yg bekerjaya...maknanya 2 dlm 1..suriguru..he he he..Tapi insyallah semuanya dilakukan dengan ikhlas sebab sapa yg ikhlas insyallah akan dpt pahala yg berganda2..sebenarnya hari2 saya melalui hari2 yang sangat meletihkan..dgn anak2 5 orang yg kecil2,umur 8,6,5,3 tahun dan 4 bulan..walaupun begitu..hari2 sy lalui tidak ada satu minit pun yg membosankan..semuanya menyeronokkan dengan telatah 5 org anak yg manja2 dan pintar2 becakap..anak sy semuanya mulut becok2..
   Awal2 kahwin dulu, 3 tahun sy menunggu utk mendpt cahaya mata..Alhamdulilah Allah memberikan jalan yg luas utk sy  mengecap kebahagiaan, selepas berusaha berurut sana sini..sy dikurniakan 5 org anak2 yg pada mata sy sangat comel, saya sangat menyayangi mereka lebih dr sy menyayangi diri sendiri..semua ibu ginikan..he he..alamak tangkap syahdula pula..sy dah nak tido..tp esok sy nak puasa..hujung2 bulan rejab ni nak jg ambik pahala..di samping mengurangkan spare tayar yg tk dperlukan ni..Ngantuk yg teramat ngantuk..sehingga sy rasa seperti trawang2..okla nak tdo dulu..sebelum tu wajib sahur sebab sy ni tk thn kalau tk sahur..(sambil menguap...)..Alhamdulillah suami sy juga seorg yg sngt penyayang dan tak cerewet..Walaupun kdg2 ada jg sekali sekala bertengkar  mulut..tp selalunya yg lebih saya..suami sy sebenarnya sangat penyabar dan sangat sayangkan kami (saya rasala...dan sy berdoa ia kekal), cuma kdg2 bila trlalu penat,suami jd sasaran tmpt sy marah2..benda kecik pun sy marahkan dia.. he he..
    Saya berbeza 7 tahun jarak usia dengan suami..pemikiran beliau sebenarnya bnyk ke arah beliau2 dan sy walaupun berumur 38 tahun klu dgn dia rs muda lg..tu sbb bila kluar penyakit mengada2 tu..sy sngt manja..cuma beliau tak romantik mcm org lain..jarang say i love u..kalau dia sebut pun rs mcm tak kena..he he..janggal..dia tak pandai bagi bunga atau apa2 hadiahla..tapi sy tau dia sangat menyintai saya..
   Sebenarnya hari ini sy mau kongsi pesanan ibu kesayangan sy,..ibu sy nasihatkan..semua org mengatakan lelaki adalah nakhoda kepada sesebuah rumahtangga tp sebenarnya yg berperanan bsr dlm mencorakkan rumahtangga ialah isteri..kebijaksanaan isteri akan menyebabkan sebuah rumahtangga 'sejuk', ceria, sihat dan harmoni..seorg rakan sy, seorg ustaz jg pernah cakap..isteri umpama pintu rezeki..kalau nak berumahtangga lihatla wanita yg hendak dikahwini sebab ada isteri yg menambahkan rezeki dan ada isteri yg sebaliknya..hahhhh..renung2kan..semoga Allah akan merahmati kita hingga ke akhir Hayat...Saya harap suami sy baca entri sy ini...saya teramat sayangkan dia dan cintakan dia sehingga nafas sy yg terakhir...I Lob U Lai...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan